Friday, December 11, 2009

Tiada yg tidak benar..melainkan benar belaka..!!! (Part 1)

1. 83-year-old parasailing widow



(Filipina Marina “Mars” Salandanan, 83, literally took a leap on her birthday last month, when she went parasailing while on a Princess cruise in Mexico. ( sumber : kat sini ler )


Aku tabik betol ler ngan Opah nih. Berani nak mampus. Kalau aku mintak maaf ler. Bukan takat nak buat cam tu..naik kondo tingkat 10, lepas tu tengok kebawah pun aku dah rasa semacam..gayat giler. Entah ler. Aku pun tak tau kenapa. Bila aku berdiri kat beranda luar kondo tu, aku terasa rasa macam dinding beranda tu nak runtuh jer. Hishhh..ngeri aku.


Bila cerita bab gayat nih pulak..teringat aku pengalaman masa di taman tema..Cosmo World Theme Park, Berjaya Times Square. Hajat hati tu nak cuba ler semua permainan yg ade. Bukan apa..saja nak test, samada aku ni betul2 gagah dan berani atau sebaliknya..


Mula2 aku cuba yg nih. Aku tengok dia punye pusing pun tak berapa laju. Kira ok ler kotttt… mesti under control punyer lah.. Aku dengan penuh yakin mengambik tempat sebelah orang rumah aku . Tapi bila mainan tu start jer..laju dan laju dan makin laju..aku menggelabah. Jantung aku rasa macam nak tercabut. Saat dan tika itu, aku dah tak malu dah. Aku terus ler terpekik..terlolong. Allah akhbar… makkkkk.. nekkkk..atukkkk tiriiiii.. tolonggggg.. mati ler akuuuuuu…


Lepas mainan tu berenti..aku tengok orang keliling yang tengah beratur nak ambik turn..pandang semacam jer kat aku. Hishhh…apa la diorang nih..tak pernah tengok orang apaa..Aku blah selambe..tapi aku rase diri aku kecikkkkk jer masa tuh….






Aku tobatttttt… Tak nak dah. Cukup ler tu..aku cuba satu mainan, jangan tak cuba. Nasib baik ler aku tak naik mainan yang kat sebelah ni..roller coaster sebagai mainan pertama aku tadi. Kalau tak..sah2 aku mati keras dalam roller coaster tuh..Tapi aku musykil gak..Aku tengok ada yang naik roller coaster tu boleh duk diam..selamber jer. Engkorang nih takde perasaaan aperrr…








Tapiiiii…tak bolehhh jadikkkkk.. Mana bolehhhh.. Dah ler bayar mahal masa nak masuk tadi, takkan main satu mainan jer.. Last2, aku melangkah ke bahagian lain. Aku nak cuba mainan yang lain. Yang tak kurang bahaya dan ganasnye…







Aku cuba dua mainan lagi. Fuhhh..memang bahaya..ganasss giler. Masa naik mainan tuh..keadaan betul2 kelam kabut..tak terkawal.. Aku tengok ade penumpang tuh siap nangis2, jerit2, meraung, merengek dan sebagainye.
































Dan aku tersangat ler pasti..diorang tersangat ler takutnye.. Fuiiii..takuttttt.. Tapi aku pulak..boleh selamba jer masa tu..macam takde apa2 yang berlaku. Cehhh..apa lah diorang nih..itupun takut hah.. Tak cool langsung..memalukan...


Biler mainan tu berenti jer..aku pun melangkah pergi dgn penuh gaya..bangga..lapang dada..kerana sesungguhnye, KEGAGAHANKU BEGITU TERSERLAH TIKA ITU..hehehe..




2. Polygamy club draws flak in Indonesia



( Plans to open branches of a Malaysian "Polygamy Club" in Indonesia have upset women's groups and religious leaders in the world's most populous Muslim nation. ( sumber : engko tengok kat sini ))


Yang ni lagi ler aku 88x tabik. Siap nak bukak cawangan lagi. Nasib baik ler kat kawasan rumah aku ni takde rumah kosong atau rumah untuk disewa. Kalau tak, mau jugak aku suruh diorang tu bukak cawangan kat tempat aku nih. Lagi dekat ngan rumah aku lagi bagus. Bukan apa. Senang ler sikit aku nak tolong, kalau2 nanti diorang nak mintak apa2 bantuan. Dan..kalau diorang nak mintak aku tolong bayarkan sewa rumah untuk nak tempatkan club tu pun, aku sanggup..tersangat ler sudinye akuuuu...Ntah ler. Aku pun tak tau kenape. Tiba2 jer aku jadik semangat untuk jadik pemurah. Tapi yang pastinyer…aku takde niat lainnnnn…iklasssss…untuk MEMBANTU SESAMA INSANNN...heheheh.


Itu dulu. Berita terbaru..club tu tak boleh nak promo lebih2 plak..( baca kat sini ). Sebabnya, diorang takut gerakan yang dulu tuh..Al-Arqam, akan dihidupkan kembali. Apa lah diorang nih. Tak paham aku. Orang nak buat benda baik pun tak boleh. Sangsi..ragu memanjang.. Tapi aku tak kisah ler yang tuh. Itu bukan urusan aku. Bukan aku yang buat keputusan. Tapi apa yang aku nak bagitau..aku sedihhhhh sesangat ...ishhhh..ishhhh..ishhhh..sebab aku akan terlepas peluang untuk BERBAKTI PADA NUSA DAN BANGSA..hehehehhh..


p/s Entri seterusnye pada Jumaat, 18 Disember 09 @ SELEPAS darinye..insyaallah.

No comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP