Monday, August 23, 2010

Ajaibnya Ramadhan..ITUPUN KALAU KITA INGINKAN KEAJAIBAN ITU BERLAKU

Puasa Ramadhan..dah masuk 13 hari pun termasuk hari ni. Dan aku...macam 3 tahun lepas, masih jugak boleh puasa...macam orang lain. HAIRAN BIN AJAIB. Tapiiii..itulah yg jadik. Aku boleh berlapar lebih dari 5 jam tanpa jadik apa2. 

Aku cakap macam tu, bukan apa. Kalau bulan biasa, aku tak isi perut lebih 5 jam jer..badan aku start berpeluh2. Jari2 aku mula menggeletar. Kalau lambat lagi, aku boleh tumbang..rasa macam nak pitam. Sbbnya ..doktor dah declare aku ada GASTRIK. 

Masa dulu2, mmg aku pelik. Napa boleh jadik macam tu. Tapi kini, aku dah tak heran. Aku anggap itu antara kelebihan & keajaiban Ramadhan. Yang penting, kita punya niat yg ikhlas nak puasa kerana Allah. Bila dah punya azam, yakinnn..segalanya akan jadi mungkin...

So..kepada aku, anda, kita semua, yg sihat, yg sakit atau yg tiba2 jadi sakit bila dtg bulan puasa terutamanya..inilah masanya utk kita nak tambah amalan. Inilah masanya Allah tengah buat sale..offer. Oleh itu tiap peluang, mesti kita ambil..pergunakan sebaiknya. Peluang yg tak dtg selalu.  Cuma sekali jer setahun. Cuma sebulan jer..30 hari @ mungkin jadik 29...

 p/s  Aku punya nada, lain macam sikit ( kena cover2 ..), siap sekali ngan nasihat...heheheee.  Aku cuba2 walaupun yg benarnya aku tak pandai..SELAMAT BERPUASA UTK SEMUA.

No comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP